Sepp Blatter Claims Michel Platini For Qatar World Cup Farce

0

Sepp Blatter claims Michel Platini is the man to blame for FIFA awarding the 2022 World Cup Farce to Qatar. Disgraced former president Blatter insists he has done nothing illegal during his time in charge of FIFA and has pleaded his innocence over claims of criminal wrongdoing.

 
And for the first time he has revealed the secret deals going on which led to Qatar winning the right to stage the tournament, a decision which ultimately led to the whole empire at the game’s governing body to collapse.

 
In an explosive interview with The Times, Blatter claims Platini and French president Nicolas Sarkozy were the big reason why his preffered choice of America did not win the bidding war — and maintained no World Cup can be bought.

Sepp-Blatter-Claims-Michel-Platini-For-Qatar-World-Cup-Farce
Blatter said: “You cannot buy a World Cup; it will go at the end where the higher political instances are. “For World Cup 2022, Platini at least had the courtesy to phone me and say ‘Now we have had a meeting with the head of state, and if the head of state is asking me to support France for different reasons, then I will’.

 
“He was very correct, he phoned me and said my vote would not be for the Americans.“He said if a head of state is asking you, you can still say yes or no, but in the interests of France….“I knew then there would be a problem, we tried but it was too late. It was one week or ten days before the vote.

 
“I tried to see what votes were left for the US but four votes were lost.”Blatter is still the subject of independent inquries by the FBI and Swiss prosecutors, but insists he will be shown to be innocent of any criminality.And he also questioned why he was being chased for a £1.4million payment to Platini when the world had bigger problems to fight.

Asmaa Mubita is a Kenyan journalist of international repute with over fifteen years of experience in broadcast journalism. Asmaa Mubita began his journalism career at the Kenyan state broadcaster (KBC) and later worked at the KTN owned by the Standard Group and Citizen Television, the flagship brand of Royal Media Services. These exploits together with his reporting experience with the Voice of America, CNN and BBC have been rewarded with local and global recognition.